Ericsson meddelar förändring av koncernledningen

• Peter Laurin, Senior Vice President och chef för affärsområdet Managed Services, kommer att lämna sin befattning och Ericssons koncernledning från och med den 15 augusti 2022

Ericsson (NASDAQ: ERIC) meddelar idag att Peter Laurin har beslutat att lämna Ericsson för att anta nya möjligheter utanför företaget. Peter Laurin har varit i företaget sedan 2001 och kommer att lämna sin position som Senior Vice President och chef för affärsområdet Managed Services den 15 augusti 2022. Han har suttit i Ericssons koncernledning sedan 2017.

Börje Ekholm, VD och koncernchef, säger: "Peter har varit avgörande för att vända och omvandla vår Managed Services-verksamhet samt framgångsrikt lett Ericssons digitaliserings- och IT-resa. Han är en uppskattad medlem av Ericssons koncernledning  och jag önskar Peter allt gott i sin nya roll som VD för Piab.”

Peters efterträdare som chef för affärsområde Managed Services kommer att tillkännages senare.

Piab (www.piab.com) är ett ledande företag inom automatisering av produktionsprocesser över hela världen.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN:

Prenumerera på Ericssons pressmeddelanden här.
Prenumerara på Ericssons bloggar här

YTTERLIGARE INFORMATION:
Ericsson Newsroom
media.relations@ericsson.com (+46 10 719 69 92)
investor.relations@ericsson.com  (+46 10 719 00 00)

OM ERICSSON
Ericsson möjliggör för leverantörer av mobilkommunikation att tillvarata det fullständiga värdet av uppkoppling. Företagets erbjudande sträcker sig över områdena Networks, Digital Services, Managed Services och Emerging Business och är utvecklat för att stödja våra kunder att digitalisera sin verksamhet, öka effektiviteten och att hitta nya intäktskällor. Ericssons investeringar i innovation har möjliggjort för miljarder människor världen över att ta del av nyttan med telefoni och mobilt bredband. Ericssons aktier är noterade på börserna Nasdaq Stockholm och Nasdaq New York. www.ericsson.com