Ericssons årsredovisning 2021 publicerad

• Årsredovisningen 2021 tillgänglig för nedladdning, och tryckt utgåva av årsredovisningen tillgänglig för beställning
  • Årsredovisningen 2021 består av Ericssons finansiella rapport 2021, bolagsstyrningsrapport 2021, ersättningsrapport 2021

Ericssons (NASDAQ: ERIC) årsredovisning 2021 finns nu tillgänglig på Ericssons webbplats www.ericsson.com/sv/investors/. Det går även att beställa en tryckt årsredovisning via formuläret här: https://www.ericsson.com/sv/investors/finansiella-rapporter-och-filings/order-annual-report .

Den svenska årsredovisningen finns även tillgänglig på Ericssons webbplats i European Single Electronic Format (ESEF).

Upptering – juridiska tvister

Efter att årsredovisningen 2021 avgivits den 3 mars, 2022, har Ericsson fått kännedom om att Telefonaktiebolaget LM Ericsson och vissa företrädare för Ericsson har blivit föremål för en stämningsansökan, i form av en så kallad grupptalan vid United States District Court for the Eastern District of New York. Påstådda överträdelser av amerikansk värdepapperslagstiftning görs gällande avseende påstått felaktiga och vilseledande uttalanden i huvudsak relaterade till bolagets efterlevnad av sina principer och skyldigheter beträffande regelefterlevnad och informationsgivning samt beträffande verksamheten i Irak.

För mer information, vänligen besök Investerarrelationers webbplats: https://www.ericsson.com/sv/investors

INFORMATION TILL REDAKTIONEN:

Prenumerera på Ericssons pressmeddelanden här.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Peter Nyquist, chef Investerarrelationer

E-post: peter.nyquist@ericsson.com

Lena Häggblom, Investerarrelationer

E-post: lena.haggblom@ericsson.com

Stefan Jelvin, Director, Investerarrelationer

E-post: stefan.jelvin@ericson.com

John Moorwood, Head of Global Media

Corporate Media

Phone: +46 10 719 69 92

E-mail: media.relations@ericsson.com

Om Ericsson

Ericsson möjliggör för leverantörer av mobilkommunikation att tillvarata det fullständiga värdet av uppkoppling. Företagets erbjudande sträcker sig över områdena Networks, Digital Services, Managed Services och Emerging Business och är utvecklat för att stödja våra kunder att digitalisera sin verksamhet, öka effektiviteten och att hitta nya intäktskällor. Ericssons investeringar i innovation har möjliggjort för miljarder människor världen över att ta del av nyttan med telefoni och mobilt bredband. Ericssons aktier är noterade på börserna Nasdaq Stockholm och Nasdaq New York. www.ericsson.com

Denna information är sådan information som Telefonaktiebolaget LM Ericsson är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 mars 2022 kl. 16:30 CET.