Erik Olsson har vunnit utmärkelsen "Sveriges mest spännande entreprenörer"

Erik Olsson har vunnit utmärkelsen ”Sveriges mest spännande entreprenörer” i kategorin Köpmän/Konsulter. Utmärkelsen delas ut av Shortcut i samarbete med Företagarna och syftar till att lyfta fram förebilder inom svenskt företagande. Basen för urvalet utgörs av unga företagare med spännande affärsidé, övriga idéer, personlighet, mediabild, framtidsförutsättningar och med stark närvaro i näringslivet.

”Jag är både glad och överraskad över den här utmärkelsen”, säger Erik Olsson, grundare av Erik Olsson Fastighetsförmedling. ”Att bli premierad för något man verkligen brinner för är väldigt roligt. Det finns många duktiga entreprenörer i landet och jag är självklart tacksam över att bli uppmärksammad i det här sammanhanget.” ”Jag vill också understryka”, fortsätter Erik, ”att utan alla mina fantastiska medarbetare hade det inte varit möjligt att driva företaget på den här nivån.” Utmärkelsen delades ut igår kväll, då Erik Olsson tog emot priset tillsammans med vinnarna i de andra kategorierna: Kreatörer, Producenter samt Idéfrämjande entreprenörskap.