Erik Olsson utsedd till Årets Nytänkare 2003.

Erik Olsson utsedd till Årets Nytänkare 2003. Erik Olsson har utsetts till Årets Nytänkare 2003 av Postens tidning Du&Co. Nominerade till priset Årets Nytänkare 2003 blev företagare eller företag som visat kreativitet och nytänkande i sin affärsverksamhet. Av totalt 70 nominerade företag till Du&Co:s Nytänkarpris 2003 föll till slut juryns val på Erik Olsson och hans Erik Olsson Fastighetsförmedling AB i Stockholm. Juryns motivering: "Med en helt ny syn i en traditionstyngd bransch har Erik Olsson och hans fastighetsförmedling visat stort prov på att tänka lika nytt som annorlunda. Han är helt enkelt Årets Nytänkare." Erik Olsson mottog priset av Erik Olsson, VD Posten. Förutom äran belönas vinnaren även med en middag på Ishotellet i Jukkasjärvi tillsammans med grundaren och entreprenören Yngve Bergqvist. Vinnaren erhåller också 10 000 kr i vinstpengar. - Det känns verkligen roligt. Kul att bli uppmärksammad för något som man verkligen drivs av, att tänka nytt! Jag tror framförallt att en sådan här utmärkelse ger en positiv effekt internt. 2002 utsåg Mäklarsamfundet oss till 'årets bästa mäklarföretag' och det innebar väldigt mycket för den interna motivationen. Sedan tror jag även att det ger positiva effekter bland våra kunder. Att utmärkelser gör att de får upp ögonen för oss, tänker att vi kanske är något utöver det vanliga. Erik Olsson Fastighetsförmedling är ett ungt, entreprenörsdrivet företag som på kort tid lyckats ta ledande position i det tuffaste marknadssegmentet: Stockholms innerstad. Nyckeln till framgång är viljan att förändra branschlogiken för kundens bästa. Under 2004 satsar Erik Olsson Fastighetsförmedling på villamarknaden i Stockholms attraktiva närförorter. Våren 2005 öppnar kontor i Malmö för att möta den stora efterfrågan på professionellt genomförd fastighetsmäkleri i öresundsregionen. För Erik Olsson Fastighetsförmedling är säljare och köpare lika viktiga. Vår arbetsmetod underlättar för köpare att få grepp om hela marknadens utbud av bostäder genom BostadsTorget. Vi bjuder in särskilt utvalda köpare till VIP-visning och hjälper köpare att finna sitt nästa boende via Sökuppdrag. För den som ska sälja sin bostad erbjuder EO två vägar, att sälja genom mäklare eller genom Sökuppdrag. Idag säljs upp till 40% av våra bostäder på VIP-visningen som sker före annonsering i morgontidningens bostadsbilaga. Du&Co är Sveriges största tidning för småföretagare. Du&Co kommer ut med fyra nummer per år och ges ut gratis av Posten. För ytterligare information, vänligen kontakta: VD Erik Olsson tel 08-5555 1303. Chefredaktör Du&Co Per Olsson tel 08-442 96 24. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se