Erik Penser Fondkommission förvärvar Banque Invik Kapitalförvaltning i Stockholm

Erik Penser Fondkommission har avtalat med Banque Invik Kapitalförvaltning i Stockholm att överta bankens svenska aktie- och kapitalförvaltningsverksamhet.

– Vi är mycket glada att Banque Invik Kapitalförvaltning i Stockholm ger oss förtroendet att vidareutveckla kapitalförvaltningsverksamheten och vi hälsar alla kunder välkomna till Erik Penser Fondkommission! Övertagandet passar väl in i vår strategi – att vid sidan av en fortsatt förstärkning av vårt institutionella erbjudande och våra tjänster inom corporate finance – bygga vidare på ett heltäckande kunderbjudande inom privatkundsegmentet, säger Peter Melbi, VD Erik Penser Fondkommission, i en kommentar.

Erik Penser Fondkommission är en oberoende och fristående fondkommissionär, grundad 1994. Våra kunder är såväl privata som institutionella investerare inom skilda segment på de finansiella marknaderna. Vi erbjuder ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter, bland annat strukturerade produkter, aktiemäkleri samt diskretionär kapitalförvaltning.
Erik Penser Fondkommission har drygt 100 anställda.

För ytterligare information, vänligen kontakta Peter Melbi, VD Erik Penser Fondkommission på 08-463 80 00