Lennart Låftman ny ordförande, Anders Bladh och Clas Blix nya styrelseledamöter i Erik Penser Fonder AB

Report this content

Erik Penser Fonder AB ombildar styrelsen med Lennart Låftman som ny ordförande samt Anders Bladh och Clas Blix som nya ledamöter. Lennart Låftman är civilekonom DHS och är idag styrelseordförande i Dala-Demokraten, Intervalor AB, Plena AB, Fastighets AB Stadshagen, Stiftelsen Framtidens Kultur samt Vattenfalls Pensionsstiftelse. Lennart är även bl.a. ledamot i styrelserna för Byggnads AB S:t Erik, Dramaten, Etac AB, Stiftelsen för Strategisk Forskning och TeliaSonera AB. Fram till 1998 var Lennart VD för Femte AP-fonden. Anders Bladh har en MBA i Internationell Ekonomi från Uppsala Universitet och är verkställande direktör i Intervalor AB, som representerar ett antal internationella fondförvaltare på den nordiska marknaden. Anders har tidigare arbetat i Handelsbanken. Clas Blix är civilekonom DHS och partner emeritus vid Ernst & Young. Som auktoriserad revisor har Clas ansvarat för revisionen av större företag och organisationer – ofta inom den finansiella sektorn – t.ex. Alecta, AMF-P, Nobelstiftelsen, SEB och Trygg-Hansa samt tjänstgjort som av Finansinspektionen förordnad revisor. Clas har även medverkat i referensgrupp hos FAR och Finansinspektionen för redovisningsfrågor i den finansiella sektorn. Erik Penser Fonder AB Styrelsen För ytterligare information, kontakta: Lennart Låftman, tillträdande styrelseordförande Erik Penser Fonder AB, 08-13 33 33 eller mobil 0708-14 39 59