Nyhet! Nästa storsäljare gör entré – Eriks® Aioli

Nu lanserar Eriks® såser en klassisk Aioli som blir det senaste tillskottet till den befintliga Aioli-familjen. Eriks® Aioli är kryddad med ekologisk vitlök, har en härlig vitlökssmak och fräsch syra från vitvinsvinäger. Aiolin har tagits fram med stor omsorg av Erik Lallerstedt själv i köket i Älvsjö. Såsen kommer att finnas i butik från och med vecka 38.

Den klassiska aiolin härstammar från Medelhavet och har blivit en självklar favorit även i det svenska köket. Eriks® såser har tidigare tagit fram en Aioli Lime och en Aioli Saffran som båda gjort stor succé. Därför kompletteras nu sortimentet med en klassisk Aioli. Eriks® Aioli är len och krämig med en rund och fyllig smak.

- Vi började lite från fel håll kan man säga, med Aioli Lime och Aioli Saffran men märkte att de blev omtyckta. Då bestämde vi oss för att ta fram en ”vanlig” aioli också, säger Erik Lallerstedt.

Eriks® klassiska Aioli innehåller små bitar av ekologisk vitlök. En sås som passar perfekt till höstens varma fiskgrytor, färska skaldjur eller varför inte till en grillad laxfjäril! Eriks® Aioli är även ett utmärkt tillbehör till räkor, en varm baguette och ett glas fruktigt vitt vin.

- Vår nya aioli passar till mycket, fisk och skaldjur såklart, men även till kyckling. Om man vill och har tid kan man prova att hacka lite schalottenlök och persilja och blanda i, men den fungerar även bra precis som den är, fortsätter Erik.

Med nya Eriks® Aioli är aioli-familjen mer komplett. Sedan tidigare har Eriks® två smaksatta aiolisåser. Eriks® Aioli Lime har med sin friska smak blivit den bäst säljande aiolin på marknaden och Eriks® Aioli Saffran passar perfekt till den som vill förhöja smakupplevelsen med något mer mustigt och elegant.

Eriks® klassiska Aioli säljs i en förpackning om 230 ml och kommer att finnas att köpa i dagligvaruhandeln från och med v. 38. Rekommenderat konsumentpris 21 kr.

Om Erik Lallerstedt
Erik Lallerstedt som utvecklar alla Eriks® såser är en av Sveriges mest kända och prisbelönta kockar som drivit flera succérestauranger. Erik har bl.a. belönats med en stjärna i Guide Michelin, Gastronomiska Akademiens Guldmedalj, Kungliga Näringslivsmedaljen, H.M. Konungens Guldmedalj i högblått band samt S:t Eriksmedaljen för sina gastronomiska insatser.

Eriks® tar restaurangen till dig!

För mer information, smakprover eller högupplösta bilder, kontakta:
Michael Mobach, Brandmanager Eriks® såser
Mail: michael.mobach@kavli.se Mobil: 072-162 85 38

O. Kavli AB omsätter 840 miljoner SEK och har ca 250 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Lyckans Ost, Druvan®, Johnny’s®, Hultbergs™, Västerviks senap®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Eriks® såser och dressingar, Tigers yoghurt, Bärry, Perstorp ättika och Planti®. Kavli Group omsätter ca 3,4 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Danmark, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål inom områden som humanitär hjälp, medicinsk forskning och kultur. Läs mer på www.kavli.se.