Ernströmgruppen AB över 90%, fullföljer budet på Platzer Fastigheter

Report this content

Ernströmgruppen AB över 90%, fullföljer budet på Platzer Fastigheter Anmälningstiden för Ernströmgruppen ABs erbjudande till aktieägarna i Platzer Fastigheter AB (publ) ("Platzer") gick ut den 2 juli 2001. Det kan idag konstateras att Ernströmgruppen AB kontrollerar cirka 95 % av samtliga aktier motsvarande cirka 97 % av rösterna i Platzer. Därmed fullföljs erbjudandet. Redovisning av likvid för de aktier som inlämnats i erbjudandet påbörjas den 11 juli 2001. Ernströmgruppen AB avser att fortsätta förvärva kvarvarande aktier i Platzer över aktiemarknaden. Ernströmgruppen AB avser att snarast påkalla tvångsinlösen av resterande aktier i Platzer. Vidare kommer ansökan om avnotering av Platzers aktier att inlämnas till OM Stockholmsbörsen AB. Göteborg den 3 juli 2001 Ernströmgruppen AB Frågor besvaras av : Eric Hielte, Ernströmgruppen tfn 070-5222222 eller Anne Gentzel, Ernströmgruppen tfn 031-890381 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/03/20010703BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/03/20010703BIT00530/bit0001.pdf