Energy Save blir medlem i Svenska Kyl & Värmepumpföreningen

ES Energy Save Holding AB (Publ) har nu blivit antagen som medlem i branschföreningen Svenska Kyl & Värmepumpföreningen. Föreningen vänder sig till alla aktörer som är verksamma inom kyl- och värmepumpsbranschen.

För Energy Save är det ett naturligt steg att bli medlem i SKVP. Medlemskapet innebär att Energy Save får tillgång till den kunskap som finns i branschorganisationen och stärker Energy Saves varumärke som svensk värmepumpsutvecklare på hemmamarknaden.

- Det kan handla om att ta del av den insikt som finns om utvecklingen inom branschen eller vilka regleringar som är under utveckling på lång sikt. Sverige är ett föregångsland när det kommer till värmepumpsutveckling och det finns mycket god kunskap att ta del av. Dessutom ökar medlemskapet kännedomen om Energy Save som aktör och våra produkter, och innebär en kvalitetsstämpel för dem som vill installera eller distribuera våra värmepumpar, säger Mevludin Divovic-Hadzic, CCO på Energy Save.

Helena Wachtmaister, CFO, ES Energy Save Holding AB (publ)

E-post: hw@energysave.se

ES Energy Save Holding AB (publ) är ett innovativt svenskt energiteknikbolag som genom kostnadseffektiva och smarta luft/vatten-värmepumpssystem bidrar till den hållbara energiomställningen i Europa. Bolaget har levererat värmepumpar till Europamarknaden sedan 2009, och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Redeye AB är bolagets certified adviser.

Energy Save har nu blivit antagen som medlem i branschföreningen Svenska Kyl & Värmepumpföreningen. Föreningen vänder sig till alla aktörer som är verksamma inom kyl- och värmepumpsbranschen.

Medlemskapet ökar kännedomen om Energy Save som aktör och om våra produkter, och innebär en kvalitetsstämpel för dem som vill installera eller distribuera våra värmepumpar.
Mevludin Divovic-Hadzic, CCO, Energy Save