Energy Save fortsätter att rekrytera

Energy Save har flera rekryteringsprocesser i gång och planerar att stärka upp säljorganisationen för att möta den ökade efterfrågan på företagets produkter. De planerade rekryteringarna är helt i linje med vad Energy Save kommunicerade inför noteringen på Spotlight Stock Market i september 2020.

- Det känns bra att utvecklingen i bolaget följer den färdplan som sattes upp inför noteringen, och väldigt roligt att efterfrågan på våra produkter är hög. Vi ser fram emot att ta in fler människor i organisationen, säger Helena Wachtmeister, CFO, Energy Save.

Energy Save har noterat att utöver de traditionella ansökningarna som kommer när en tjänst annonseras så har den senaste tiden inneburit en ökning i antalet spontana ansökningar. Det kan finnas flera bakomliggande orsaker men många ger uttryck för att de söker sig till en organisation som gör skillnad och som påverkar miljön positivt.

- Vår gröna profil och vår aktiva roll i energiomställningen verkar tilltalande när man funderar på i vilken typ av företag man skulle vilja jobba, säger Helena Wachtmeister.

Rekryteringarna pågår för närvarande och tjänsterna planeras vara tillsatta innan sommaren. För mer information, se https://energysave.se/sv/karriar/

Helena Wachtmeister, CFO, ES Energy Save Holding AB (publ)

E-post: hw@energysave.se

ES Energy Save Holding AB (publ) är ett innovativt svenskt energiteknikbolag som genom kostnadseffektiva och smarta luft/vatten-värmepumpssystem bidrar till den hållbara energiomställningen i Europa. Bolaget har levererat värmepumpar till Europamarknaden sedan 2009, och är sedan 2020 noterat på Spotlight Stock Market.

Helena Wachtmeister, CFO,Energy Save