Energy Saves patentansökan för Plug-in-Moduler godkänns i USA

Den amerikanska patentmyndigheten, USPTO, meddelade den 24:e januari att Energy Saves patentansökan för bolagets Plug-in-Moduler i USA godkänns.

Genom ett skriftligt meddelande från USPTO, den amerikanska patentmyndigheten, den 24:e januari, framgick att patentansökan för Energy Saves Plug-in-Moduler godkänns. Patentet öppnar för framtida möjligheter på den amerikanska marknaden för Energy Saves värmepumpsbaserade prefabricerade energicentraler.

– Den amerikanska marknaden har goda förutsättningar att bli en stor och viktig marknad för innovativ, svensk energiteknik som bidrar till energiomställningen från fossilt till förnyelsebart. Den konceptplattform som skyddas av vårt patent innebär är en bra grund för att kommande kommersiella samarbetsavtal, säger Fredrik Sävenstrand, VD på Energy Save.

Fredrik Sävenstrand, VD, ES Energy Save Holding AB (publ)

E-post: fs@energysave.se

ES Energy Save Holding AB (publ) är ett innovativt svenskt energiteknikbolag som genom kostnadseffektiva och smarta luft/vatten-värmepumpssystem bidrar till den hållbara energiomställningen i Europa. Bolaget har levererat värmepumpar till Europamarknaden sedan 2009, och är sedan 2020 noterat på Spotlight Stock Market.

Den amerikanska patentmyndigheten, USPTO, har meddelat att Energy Saves patentansökan för bolagets Plug-in-Moduler i USA godkänns.

Fredrik Sävenstrand, VD, ES Energy Save Holding AB (publ)