ESEN eSports nyemission nära fulltecknad

Sändningsbolaget ESEN eSports har genomfört en nyemission, utan företräde för befintliga aktieägare, som avslutades den 10 juli 2017. Intresset för nyemissionen har varit mycket stort och målet om att få en större ägarspridning i målgruppen av esportentusiaster har uppnåts. Det har tillfört bolaget drygt 6,6 miljoner kronor före emissionskostnader.

Stockholm den 14 juli 2017 – Efter teckningstidens utgång visar det preliminära resultatet att 73,54 procent av de erbjudna aktierna har tecknats. Efter nyemissionen kommer antalet aktier och röster i bolaget att uppgå till 3 199 644st vilket ökar ESEN eSports finansiella flexibilitet och ger värdeskapande för de framtida investeringar som bolagets styrelse bedömer kommer få bolaget att expandera.

– Vi är mycket glada över det stöd vi fått från våra aktieägare. ESEN eSports är nu ett finansiellt starkt bolag som kan expandera i takt med att branschen växer. Just nu pratar alla om esport och intresset för vår nyemission visar att kompetenta människor tror på vår affärsmodell och våra framtidsplaner, säger Joakim Stenberg, vd på ESEN eSports.

Teckningsperioden ägde rum mellan 23 maj och 10 juli 2017. Den fulltecknade emissionen uppgick till 9 Mkr före emissionskostnader och hade en teckningskurs på 16 SEK per aktie.

Vänligen besök ESEN eSports hemsida, www.esenesports.com, för mer information om nyemissionen.