ESEN eSports väljer Aktietorget för sin planerade notering

Sändningsbolaget ESEN eSports har beslutat att ansöka om notering på Aktietorget i samband med sin planerade notering av bolagets aktier. Planerad notering beräknas i september 2017. Sändningsbolaget är idag i slutfasen av en nyemission som pågår mellan den 23 maj och den 10 juli 2017.

Stockholm den 6 juli 2017 – Idag meddelar sändningsbolaget ESEN eSports att man valt att ansöka om listning för bolagets aktier på Aktietorget till sin planerade notering i september 2017. Idag är det fyra dagar kvar på den teckningsperiod som pågått i samband med en nyemission under perioden 23 maj och den 10 juli 2017.

– Med bara fyra dagar kvar på teckningsperioden är vi nu mycket nära mållinjen. Jag känner mig stolt över det fantastiska intresse som visats från både gamla och nya aktieägare. Vi ser en anslutning av vår aktie till Aktietorget som ett viktigt steg för att förverkliga vår affärsplan och uppsatta mål. Valet av just Aktietorget görs med hänsyn till att en notering på en marknadsplats med väl fungerande regelverk och övervakning ger oss en kvalitetsstämpel gentemot våra intressenter och framtida partners, säger Joakim Stenberg, vd på ESEN eSports.

Vänligen besök ESEN eSports hemsida, www.esenesports.com, för mer information om nyemissionen.