• ESEN eSports/

Styrelsen i ESEN eSports AB har beslutat att förlänga bolagets nyemission till och med den 10 juli 2017

Skälet till förlängningen är att bolaget mottagit synpunkter från presumtiva investerare att teckningstiden upplevts som för kort, och sammanfallit med helgdagar och skolavslutningar.

Förlängningen medför även att ESEN eSports kan utnyttja möjligheten att sprida kännedom om emissionen vid två av Nordens största e-sportsevent Dreamhack samt Digitality X, där ESEN eSports även medverkar med ordinarie programproduktion.

Samtidigt som teckningstiden förlängs skjuts även tidpunkten för den planerade noteringen fram så att denna inte inträffar under semesterperioden. Bolaget kommer att lämna mer information om noteringsprocessen senast när teckningsresultatet är klart.

Redan inlämnade teckningsanmälningar avseende nyemissionen i ESEN eSports är fortfarande gällande. Vänligen besök ESEN eSports hemsida, www.esenesports.com, för mer information om nyemissionen.