Boråstryckeri har investerat drygt 27 miljoner kronor

Report this content

Eskils Tryckeri AB i Borås har investerat drygt 27 miljoner kronor i nya maskiner de senaste 18 månaderna. På torsdag den 5 oktober invigs den senaste stora investeringen – en helautomatisk offsetpress från Heidelberg (Heidelberg Speedmaster CD102-6LX ) – med stor Oktoberfest för drygt 200 inbjudna gäster.

Eskils Tryckeri blir därmed, inom civiltrycket, ledande i Skandinavien med denna offsetpress som är utrustad med sex tryckverk plus lackverk för bland annat sexfärgsseparerade tryck. Eskils Tryckeri är idag ett av Västsveriges ledande och modernaste tryckerier. Med den nya investeringen tar företaget ytterligare ett väsentligt steg. – Vi har haft en positiv utveckling de senaste åren, vilket gett oss resurser att satsa offensivt med investeringar och förbättringar, säger Claes Ryding, vd Eskils Tryckeri. Var: Eskils Tryckeri, Åsboholmsgatan 15 i Borås. När: Torsdag den 5 oktober, klockan 18.30. Transport: Bussar avgår från Exercishuset på Heden i Göteborg, kl. 18.00. Återresa kl. 24.00. Vi bjuder på mat, dryck och underhållning. Välkomna