Kfast presenterar köparna av 577 lägenheter och Odlarskolan

Tisdag den 9 juni klockan 9,30 räknar vi med att kunna presentera köparna till de fastigheter som ska säljas under 2020.

Utifrån ägardirektiv för 2020 beslutade Eskilstuna Kommunfastigheter i oktober 2019 att sälja 577 lägenheter i Viptorp, Skogsängen och Torshälla samt Odlarskolan. Under våren har det pågått budgivningar och förhandlingar och nu kan vi presentera köparna. Innan försäljningen kan slutföras krävs det även beslut i Eskilstuna Kommunföretag AB, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

Tid: tisdag 9 juni klockan 9,30

Plats: Munktellstorget 2, Eskilstuna, en trappa ner från huvudentrén.

Medverkande:
Bertil Andersson, styrelseordförande Eskilstuna Kommunfastigheter AB
Jimmy Jansson, kommunstyrelsen ordförande, Eskilstuna kommun
Representanter från en köpare

Välkommen!

Informationen kommer även att presenteras i ett pressmeddelande den 9 juni kl 9,30.

Fanny Gustaver, kommunikationsstrateg fanny.gustaver@kfast.se 073-143 31 22

Kommunfastighet arbetar inom tre affärsområden; bostäder, lokaler och bad. Vi äger cirka 7300 lägenheter såväl centralt som på landet, 150 000 kvm industrilokaler och förvaltar cirka 500 000 kvm kommunala verksamhetslokaler. Vi är idag cirka 430 medarbetare och omsätter cirka en miljard kronor per år. Vår affärsidé”Som det ledande fastighetsbolaget i Eskilstuna erbjuder vi prisvärda bostäder och lokaler. Genom aktiv förvaltning och ett hållbart ansvarstagande, bygger och utvecklar vi Eskilstuna.” Kommunfastighet är certifierade inom fyra olika områden; kvalitet, miljö, arbetsmiljö och energi. Vi får bra betyg i medarbetarundersökningar där våra medarbetare är stolta, motiverade och trivs bra.