Kfast samlar all service i nytt Kundcenter

Ett samlat Kundcenter, ett telefonnummer för alla ärenden och förlängda öppettider – det är några av de fördelar som Kfasts hyresgäster får i det nya Kundcentret som precis öppnat på Munktellstorget 2 i Eskilstuna.

– För att underlätta för våra hyresgäster samlar vi all kundservice på en och samma plats. Tidigare fick man besöka oss på flera kontor för olika ärenden men nu kan vi erbjuda allt under ett och samma tak, förklarar Fredrik Elf, vd på Kfast.

Det nya kundcentret öppnade den 29 augusti på Munktellstorget 2, där Kfast redan hade sin Hyresenhet. Nu har även kundtjänst flyttat från Fröslunda och Skogsängen till det nya Kundcentret. Samtidigt behåller Kfast sin lokala närvaro med kontor och personal i bostadsområdena.

Service och bobutik

Till kundcentret kommer hyresgäster för att hämta nycklar, få mer information om nyproduktion, skriva kontrakt, välja tapeter, med mera. En av dem som tar emot besökarna i kundcentret är Outi Schadewitz, kundvärd.

– Här kommer vi att hjälpa hyresgästerna med allt som rör deras boende – från att hitta rätt lägenhet till att trivas riktigt bra i sitt boende. Det ska vara inspirerande att komma till oss! I vår bobutik har vi samlat olika materialval så att hyresgästen kan välja sina tapeter, jämföra kakel och känna på golvmattor eller skåpluckor, berättar hon.

Ännu mer kundfokus

Det nya kundcentret är en del i det utvecklingsarbete som just nu pågår inom Kfast. En annan förändring är att bolaget har valt att dela upp förvaltningsorganisationen utifrån affärsområde istället för en geografisk uppdelning.

– Det innebär att vi numera arbetar utifrån två affärsområdeskontor, affärsområde bostad och affärsområde lokaler. Vi har över 7 000 bostäder, men vi äger och förvaltar även cirka 600 000 kvadratmeter lokaler för kommunal verksamhet samt samhällsfastigheter som Munktellbadet och Stiga Sports Arena. Den nya affärsområdesorganisationen möjliggör utökad spetskompetens, där förvaltningen kan fördjupa sig inom sitt område och bli ännu bättre, säger Fredrik Elf.

Fredrik Elf, VD. 016-16 75 78 eller fredrik.elf@kfast.se