Tillsammans med våra hyresgäster förbättrar vi avfallshanteringen. Vi visar hur.

Välkommen att delta när vi startar ett nytt projekt med våra hyresgäster där vi tillsammans arbetar med avfallshanteringen i hemmen och utvalda bostadsområden. Det är totalt ca 720 utvalda hyresgäster från Torshälla, Hällby och Skogsängen som vi har med på den här nya resan.

Vi anordnar fem tillfällen för våra hyresgäster

• Måndagen den 2 mars kl 17:00-18:00 på Säbygatan 20, Torshälla
  • Måndagen den 2 mars kl 18:30-19:30 på Edvardslundsgatan 5J, Torshälla
  • Tisdagen den 3 mars kl 17:00-18:00 på Ekenhillsvägen 1, Hällby
  • Tisdagen den 3 mars kl 18:30-19:30 på Dalavägen 10, Hällby
  • Onsdagen den 4 mars kl 17:00-18:00 på Carl-Johansgatan 10, Skogsängen

På plats kommer vi informera om projektet och samarbetet, bjuda på fika samt dela ut ett startkit. Startkitet innehåller sorteringskassar, ett kärl för matavfall, disktrasa, fett-tratt och information om sorteringen.

• ”I samarbete med Eskilstuna Energi och Miljö tar vi nu ett krafttag för att öka utsorteringen av matavfall och förpackningar från det ”brännbara kärlet”. Vi inför den gröna påsen i dessa bostadsområden, vi fräschar upp våra miljöstationer med ny belysning, bättre uppmärkning, fräscha kärl och ger våra hyresgäster ett startkit.” säger Josephine Bitschnau, verksamhetsutvecklare på Eskilstuna Kommunfastigheter AB.

Tillsammans gör vi skillnad för våra hyresgästers trivsel och renhållning i området, vår jord samt för alla kommande barns skull. Kom och följ med på vår gemensamma resa!

Josephine Bitschnau, verksamhetsutvecklare Kommunfastighet
josephine.bitschnau@kfast.se

Viktoria Eriksson, Kommunikatör Kommunfastighet
viktoria.eriksson@kfast.se

Viktoria Eriksson
viktoria.eriksson@kfast.se

Kommunfastighet arbetar inom tre affärsområden; bostäder, lokaler och bad. Vi äger cirka 7300 lägenheter såväl centralt som på landet, 150 000 kvm industrilokaler och förvaltar cirka 500 000 kvm kommunala verksamhetslokaler. Vi är idag cirka 430 medarbetare och omsätter cirka en miljard kronor per år. Vår affärsidé ”Som det ledande fastighetsbolaget i Eskilstuna erbjuder vi prisvärda bostäder och lokaler. Genom aktiv förvaltning och ett hållbart ansvarstagande, bygger och utvecklar vi Eskilstuna.” Kommunfastighet är certifierade inom fyra olika områden; kvalitet, miljö, arbetsmiljö och energi. Vi får bra betyg i medarbetarundersökningar där våra medarbetare är stolta, motiverade och trivs bra.