Vi är nu trippelcertifierade

Eskilstuna Kommunfastigheter AB och Torshälla Fastighets AB kan nu stoltsera med att ha blivit trippelcertifierade. Det gäller Miljö (ISO 14001), Kvalitet (ISO 9001) och Arbetsmiljö (OSHAS 18001). Det innebär att vi enligt internationell standard uppnår kraven i arbetet inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö.

Av de kommunala fastighetsbolagen i Sverige är det endast vi och två till som är trippelcertifierade. Vi är även först inom Eskilstuna kommunkoncern.

På Kommunfastighet och Torshälla fastighet fokuserar vi på att ständigt förbättra oss. Miljö- och hållbarhetsfrågor är extra viktiga för oss i Eskilstuna, Sveriges Miljöbästa kommun 2012. Som organisation vill vi även att våra medarbetare ska trivas och tycka om att gå till jobbet. Vi vill ha hög kvalitet i det vi gör, både när det gäller de produkter vi levererar och den service vi ger. Certifieringen innebär ett ansvarsfullt agerande gentemot kunder, medarbetare och ägare.

För mer information, kontakta Miljö- och kvalitetschef Magnus Widing, 070-340 25 12.