Amazon Data Services Sweden AB säkrar framtida expansionsmöjligheter via ytterligare markköp i Eskilstuna Logistikpark.

Amazon Data Services Sweden AB har framgångsrikt gått live med sina datacenter i Eskilstuna, Västerås och Katrineholm. Nu tar det världsledande molntjänstbolaget ett nytt viktigt steg genom ett ytterligare markförvärv i attraktiva Eskilstuna Logistikpark.

Ett nytt köpeavtal har tecknats mellan Eskilstuna kommun och Amazon Data Services Sweden AB. Bolaget är sedan tidigare verksamt på en intilliggande fastighet och avser att med detta markköp säkerställa företags framtida expansionsmöjligheter i regionen. Bolagets verksamhet är belägen i tre städer i Mälardalsregionen, Eskilstuna, Västerås och Katrineholm.

Amazon Data Services Sweden ABs lokalisering är av stor betydelse för hela regionen när det gäller deras digitala tjänster, samt att det bidrar till ökad konkurrenskraft för företag i Sverige samt i hela Norden.

Jag är självklart mycket positiv till denna investering och utveckling som bekräftar Amazon Data Services Sweden AB långsiktiga närvaro och viktiga satsning i Eskilstuna och Mälardalsregionen, säger David Hofmann, VD på Eskilstuna Logistik och Etablering AB .

Eskilstuna Logistik och Etablering ser fram emot framtida investeringar vilket i sin tur bidrar till nya arbetstillfällen inom digitala framtidsyrken, förutom hundratals byggjobb under uppbyggnadsfasen, säger Manuel Brändeborn, marknadschef på Eskilstuna Logistik och Etablering AB.

För ytterligare information kontakta:

David Hofmann, VD, Eskilstuna Logistik och Etablering AB
Email: david.hofmann@eskilstunalogistik.se