Första spadtaget för ny logistikanläggning om 30 000 kvadratmeter i Eskilstuna

Första spadtaget har nu tagits för GardenStores nya logistikanläggning belägen i Eskilstuna Logistikpark. Anläggningen som kommer bli ca 30 000 kvadratmeter uppförs av fastighetsutvecklingsbolaget Bockasjö AB som tecknat ett hyresavtal med den snabbväxande e-handlaren GardenStore Nordic AB.

- Vi gläder oss åt att få GardenStore som hyresgäst i detta nya logistikcenter, säger Joakim Hedin, VD Bockasjö AB. Det nya logistikcentret kommer att vara inflyttningsklart i februari 2023 och miljöcertifieras enligt BREEAM-SE med betygsnivå Excellent. Solceller kommer installeras och vara en del av de miljöinstallationer som byggnaden anpassas med, säger Joakim Hedin.

- GardenStore befinner sig i stark tillväxt och tar snabba steg mot att bli ledande inom försäljning av produkter för trädgård och uteplats online. Flytten till en modern och hållbart anpassad logistikfastighet i Eskilstuna Logistikpark skapar förutsättningar för vår framtida expansion och en effektivare logistik, säger Valentin Berg, VD GardenStore Nordic AB.

- Denna betydande investering av Bockasjö och etablering i Eskilstuna Logistikpark är mycket glädjande och vi välkomnar snabbväxande e-handlaren GardenStore till Eskilstuna Logistikpark. Etableringen kommer att generera många nya och viktiga arbetstillfällen samt ytterligare stärka vår position som en attraktiv och hållbar etableringsort, säger David Hofmann, VD Eskilstuna Logistik och Etablering AB.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Joakim Hedin, VD Bockasjö AB, mobil 0705-21 53 00, e-mail joakim@bsgr.se
Valentin Berg, VD GardenStore Nordic AB, e-mail valentin@gardenstore.se
David Hofmann, VD Eskilstuna Logistik och Etablering AB, mobil 0738-51 13 01, e-mail david.hofmann@eskilstunalogistik.se

FAKTA

Med säte i Borås verkar Bockasjökoncernen inom förvaltning och fastighetsutveckling, inom logistikområdet på strategiska logistikorter i Sverige.

GardenStore är en svensk trädgårdsbutik online som säljer allt du behöver för din trädgård eller uteplats. Vi har mycket god kunskap och erfarenhet om utomhusprodukter och vi står alltid redo att hjälpa våra kunder. Med ledord som hög servicefokus, prisvärdhet och kvalitet strävar GardenStore mot att bli det självklara valet vid inköp av produkter för trädgård och uteplats.

Eskilstuna Logistikpark är ett strategiskt byggklart område om 420 hektar, där man når 3,8 miljoner invånare inom 60 minuter. Här finns alla förutsättningar för hållbara etableringar och transporter, med möjlighet att expandera samt god tillgång till kompetent och lojal arbetskraft.