Esmaeilzadeh Holdings bolagsstämma godkänner den redan fulltecknade nyemissionen om 100 Mkr

Esmaeilzadeh Holding AB (publ) (”EHAB”) avhöll idag den 26 januari 2024 extra bolagsstämma i Stockholm. Bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om en nyemission av preferensaktier. Nyemissionen, som redan var fulltecknad vid dagen för bolagsstämman av ett tjugotal investerare, innebär att EHAB tillförs 100 Mkr.

Kapitaltillskottet banar väg för framtida tillväxt och är ett första steg för EHAB i arbetet med att bli skuldfritt under 2024. I och med kapitaltillskottet, verkställs också ändringen av EHAB:s obligationsvillkor som godkändes av EHAB:s obligationsinvesterare i december 2023.

Nyemissionen tecknades av ett tjugotal investerare, däribland befintliga och nya investerare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

saeid@ehab.group

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 januari 2024, kl. 12.00 CET.

EHAB är ett entreprenöriellt drivet investmentföretag som investerar i och utvecklar långsiktigt hållbara företag inom utvalda branscher. Det primära fokuset är investeringar inom operationella bolagsgrupper med möjlighet till såväl organisk som förvärvsbaserad tillväxt. För mer information, se www.ehab.group.