Kommuniké från årsstämma i Esmaeilzadeh Holding AB

Esmaeilzadeh Holding AB (publ) avhöll idag den 30 maj 2022 årsstämma i Stockholm. Vid stämman fattades bland annat följande beslut.

Fastställande av räkenskaperna för 2021 och ansvarsfrihet

Resultat- och balansräkningarna samt koncernresultat- och koncernbalansräkningarna för 2021 fastställdes och styrelsen och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för 2021 års förvaltning.

Resultatdisposition

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bolagets resultat balanseras i ny räkning, och att någon utdelning således inte lämnas.

Styrelseval, revisorsval, styrelsearvode

Stämman beslutade, i enlighet med det i kallelsen presenterade förslaget, om omval av Mouna Esmaeilzadeh Ingerslev, Saeid Esmaeilzadeh, Sebastian Karlsson, Robin Rutili och Fredrik Holmström för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Mouna Esmaeilzadeh Ingerslev utsågs till ordförande. Stämman beslutade att något arvode inte skulle utgå till styrelsens ledamöter. Stämman beslutade vidare att omvälja KPMG till revisor.

Emissionsbemyndigande

Stämman beslutade, i enlighet med det i kallelsen presenterade förslaget, att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, konvertibler eller teckningsoptioner. Det totala antalet aktier som ska kunna ges ut, eller, vid emission av konvertibler eller teckningsoptioner, tillkomma efter konvertering eller utnyttjande, med stöd av bemyndigandet ska inte vara begränsat på annat sätt än vad som följer av bolagsordningens vid var tid gällande gränser för aktiekapitalet och antalet aktier.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 maj 2022 kl. 12:00 CEST.

EHAB är ett investmentföretag som förvaltar och etablerar förvärvsorienterade bolag inom flera sektorer och djupa nischer. EHAB:s portfölj utvecklas ständigt allteftersom nya möjligheter och intressanta branscher identifieras. EHAB:s substansvärde uppgår till cirka 4,4 miljarder kronor. För mer information, se www.ehab.group.