Ansökan om avnotering har beviljats

Pressmeddelande från Esselte AB 2002-07-26 J.W. Childs Acquisition Sweden AB har den 11 juli 2002 bekräftat att förutsättningarna för dess erbjudande om förvärv av samtliga utestående aktier i Esselte AB (publ) har uppfyllts och att budet kommer att genomföras. Med anledning härav har styrelsen för Esselte AB (publ) hos Stockholmsbörsen, United Kingdom Listing Authority (UKLA) och Londonbörsen (London Stock Exchange) ansökt om avnotering av Esselte- aktien från Stockholmsbörsen, UKLA och från Londonbörsen från och med den 1 augusti 2002. Esselte AB:s (publ) ansökan om avnotering har beviljats, vilket innebär att sista dag för handel i Esselte-aktien på respektive börs blir den 31 juli 2002. Esselte är den ledande globala tillverkaren av kontorsvaror med årlig försäljning på cirka 11 miljarder kr, dotterbolag i 25 länder, försäljning i mer än 120 länder och cirka 6 200 anställda. Esselte gör det enklare för människor att organisera den moderna arbetsplatsen. De ledande varumärkena är DYMO, Pendaflex, Leitz och Esselte. För ytterligare information om Esselte, se hemsidan www.esselte.com. För vidare information, vänligen kontakta: Thomas Groth, IR +44 (0) 1895 878 983 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/26/20020726BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/26/20020726BIT00180/wkr0002.pdf