De viktigaste händelserna från Esseltes bolagsstämma 2002

Report this content

De viktigaste händelserna från Esseltes bolagsstämma 2002 Den föreslagna utdelningen på 1,00 SEK godkändes Styrelse Bolagsstämman omvalde följande personer till ordinarie styrelseledamöter; Fritz Fröhlich, Kurt Jofs, Bo Jungner, Björn Larsson samt Brian Stern. Bengt Lindahl, VD och koncernchef Ovako Steel AB, nyvaldes till ordinarie styrelseledamot. Anders Igel och Sven Ohlsson hade undanbett sig omval. På det efterföljande konstituerande styrelsemötet valdes Kurt Jofs till styrelseordförande. Esselte är den ledande globala tillverkaren av kontorsvaror med årlig försäljning på cirka 11 miljarder kr, dotterbolag i 26 länder, försäljning i mer än 120 länder och cirka 6 500 anställda. Esselte gör det enklare för människor att organisera den moderna arbetsplatsen. De ledande varumärkena är DYMO, Pendaflex, Leitz och Esselte. Esselte AB är noterat på fondbörserna i Stockholm och London. För ytterligare information om Esselte, se hemsidan www.esselte.com. För vidare information, vänligen kontakta: Anders Igel, VD +44 (0) 7775 914 902 Ulrik Svensson, CFO +44 (0) 7770 746 344 Thomas Groth, IR +44 (0) 7881 628 851 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01580/wkr0002.pdf