Esselte ansöker om avnotering

Esselte ansöker om avnotering J.W. Childs Acquisition Sweden AB bekräftade den 11 juli 2002 att förutsättningarna för dess erbjudande om förvärv av samtliga utestående aktier i Esselte AB (publ) har uppfyllts och att budet kommer att genomföras. Med anledning härav har styrelsen för Esselte AB (publ) meddelat att den hos Stockholmsbörsen har ansökt och hos United Kingdom Listing Authority (UKLA) och Londonbörsen (London Stock Exchange) kommer att ansöka om avnotering av Esselte-aktien från och med den 1 augusti 2002. Detta innebär att sista dag för handel i Esselte-aktien på respektive börs planeras bli den 31 juli 2002. J.W. Childs Acquisition Sweden AB är nu ägare till mer än 90% av det totala antalet aktier och avser att påkalla tvångsinlösen av de utestående aktierna i Esselte AB (publ). Esselte AB (publ) Styrelsen För vidare information, vänligen kontakta: Ulrik Svensson, tf VD +44 (0) 1895 878 770 Thomas Groth, IR +44 (0) 1895 878 983 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00190/wkr0002.pdf