Nya innovativa produkter från Esselte

Nya innovativa produkter från Esselte Esselte introducerar ett nytt sortiment av häftapparater, däribland LEITZ 5530, den första elektroniska häftapparaten i Esseltes sortiment. Denna snabba häftapparat, som är batteridriven, har även en integrerad häftklammer-borttagare. LEITZ 5530 levereras dessutom med en tre-års garanti. Introduktionen av den elektroniska häftapparaten LEITZ 5530 innebär också en utvidgning av Esseltes redan imponerande sortiment av LEITZ produkter. Ytterligare en ny innovativ produkt från Esselte är DYMO LabelPoint 100, en bärbar elektronisk handhållen märkmaskin i fickformat som använder pro D1 tejp. Eftersom LabelPoint 100 är användarvänlig, effektiv och mycket prisvärd är den idealt anpassad för det mer priskänsliga segmentet av den professionella marknaden för märkapparater. Den riktar sig därför mot en större målgrupp jämfört med mer kostsamma professionella märkmaskiner. Detta innebär en utmärkt möjlighet för Esselte att komplettera det redan existerande LetraTag sortimentet i det lägre prisskiktet. LetraTag produkterna är inriktade mot hemmakonsumenter och, till skillnad från LabelPoint 100, säljs inte dessa genom fackhandeln. Esselte är den ledande globala tillverkaren av kontorsvaror med årlig försäljning överstigande 11 miljarder kr, dotterbolag i 26 länder, försäljning i mer än 120 länder och cirka 6 500 anställda. Esselte tillför förnyelse, effektivitet och god design till arbetet på kontor och i hemmet. De ledande varumärkena är DYMO, Pendaflex, Leitz och Esselte. Esselte AB är noterat på fondbörserna i Stockholm och London. För ytterligare information om Esselte, se hemsidan www.esselte.com. För vidare information, vänligen kontakta: Anders Igel, VD +46 (0) 70 519 13 78 Ulrik Svensson, CFO +44 (0) 1895 878 770 Thomas Groth, IR +44 (0) 1895 878 983 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/22/20020122BIT00170/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/22/20020122BIT00170/bit0001.pdf