Essity lånar 300 MEUR på obligationsmarknaden

Essity har idag lånat 300 MEUR på obligationsmarknaden under sitt EMTN-program (Euro Medium Term Note) till en ränta om 0,58 procent med förfallodag den 3 februari 2030 vilket motsvarar en marginal över mid-swaps på 0,58 procentenheter.

Obligationsemissionen blev övertecknad och obligationerna placerades hos 93 investerare.
Obligationerna kommer att noterats på Luxemburgbörsen. Syftet med emissionen är finansiering av verksamheten.
Transaktionen genomfördes gemensamt av BofA Securities, Commerzbank och SEB.

Notera: Denna information är sådan information som Essity är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 januari 2020 klockan 16:45 CET.
Karl Stoltz, Media Relations Manager, +46 8 788 51 55

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, +46 8 788 52 51, per.lorentz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, +46 8 788 51 30

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 47 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2019 var cirka 129 miljarder kronor (12,2 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.com.