Essity publicerar Års- och hållbarhetsredovisning 2022

Hygien- och hälsobolaget Essity publicerar idag Års- och hållbarhetsredovisning för 2022 på www.essity.se

Varje dag når Essity över en miljard människor med sina ledande hygien- och hälsolösningar med starka varumärken som TENA, Tork, Leukoplast, Tempo, Libresse och Libero. År 2022 hade bolaget en rekordtillväxt och uppnådde den högsta nettoomsättningen någonsin. Rörelseresultatet före av- och nedskrivningar var i nivå med 2021, trots den kraftiga kostnadsinflationen. Genom framgångsrika innovationer och förvärv har Essity stärkt och utökat sina erbjudanden till nytta för kunder och konsumenter världen över.

Ta del av Magnus Groths vd-ord samt Essitys strategiska prioriteringar, resultat och ledande hållbarhetsarbete i Års- och hållbarhetsredovisningen 2022 som finns bifogad i detta pressmeddelande och på www.essity.se

Klicka här för att läsa den digitala kortversionen (på engelska).

Notera: Denna information är sådan information som Essity är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 mars, 2023, klockan 08:00.

Helena Hansen, Media Relations Manager, +46 70 616 96 69

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, 0733 - 13 30 55, per.lorentz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, 070 - 511 15 81, johan.ir.karlsson@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2022 var cirka 156 miljarder kronor (15 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.com.