Inbjudan och anmälan till Essitys kapitalmarknadsdag 3 december 2024

Välkommen till Essitys kapitalmarknadsdag den 3 december 2024 på bolagets produktionsanläggning för hygienprodukter i Valls, Spanien.

Under dagen kommer Magnus Groth, vd och koncernchef, samt Fredrik Rystedt, CFO och vice vd, tillsammans med chefer och experter inom Essity att presentera bolagets strategi för fortsatt lönsam tillväxt och vägen mot de finansiella mål som presenterades den 17 juni 2024. Dagen kommer även att innehålla en guidad visning av produktionsanläggningen i Valls samt demonstration av det globala planerings- och logistikcentret och innovationer inom bolagets olika kategorier. Dagen börjar kl. 08:00 med registrering och frukost.

Anmälan görs via länken nedan, senast den 1 oktober. Antalet platser är begränsat och därför kommer institutionella investerare, finansanalytiker och finansiell media att prioriteras.

Anmäl dig till Essitys kapitalmarknadsdag här

Kapitalmarknadsdagen kommer inte att direktsändas. Material från delar av dagen kommer finnas tillgängligt i efterhand på Essitys hemsida.

Varmt välkommen!

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, +46 73 313 30 55, per.lorentz@essity.com
Sandra Åberg, Vice President Investor Relations, +46 70 564 96 89, sandra.aberg@essity.com

Essity är ett globalt, ledande hygien- och hälsobolag. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, lösningar och tjänster. Vårt syfte är att bryta barriärer för välbefinnande för såväl konsumenter, patienter, vårdgivare och kunder som för samhället. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, och Zewa. Under 2023 hade Essity en nettoomsättning på cirka 147 miljarder kronor (13 miljarder euro) och 36 000 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök essity.se