Inbjudan till Essitys investerardag 2019

Essity, ett ledande globalt hygien- och hälsobolag, bjuder in investerare, analytiker och media till en investerardag i Stockholm den 23 maj 2019. Presentationer kommer att hållas av vd och koncernchef Magnus Groth, andra koncernledningsmedlemmar samt representanter för Vinda.

Essitys vision är att öka välbefinnande genom ledande lösningar inom hygien och hälsa. Under investerardagen kommer Essity beskriva det strategiska arbetet för att nå visionen och fortsätta leverera lönsam tillväxt. Arbetet med att lansera framgångsrika innovationer, bygga våra varumärken, förbättra effektiviteten, dra nytta av digitaliseringsmöjligheter samt att bidra till ett hållbart och cirkulärt samhälle kommer att presenteras. Dessutom presenteras Essitys dotterbolag Vinda, ett av Kinas största hygienbolag.

För mer information, agenda och anmälan, se: https://www.essity.com/investors/investor-day-2019/. Investerardagen går även att följa via en webbsändning på www.essity.com.

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, +46 8 788 52 51, per.lorentz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, +46 8 788 51 30, johan.ir.karlsson@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som ökar människors välbefinnande genom produkter och lösningar. Namnet Essity är en utveckling av de engelska orden essentials och necessities, nödvändigheter i vardagen. Vår hållbara affärsmodell sätter värdeskapande för människor och miljö i centrum. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 47 000 medarbetare och nettoomsättningen 2018 var cirka 118,5 miljarder kronor (11,6 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.essity.com.