Inbjudan till Essitys presskonferens för bokslutsrapport 2019

Presskonferensen som hålls i samband med publiceringen av Essitys bokslutsrapport för 2019 kan också följas via webbsändning eller telefon.

Bokslutsrapporten publiceras den 22 januari, 2020, omkring klockan 07:00 och följs av en presskonferens klockan 09:00 på Essitys huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63 i Stockholm.

Vid presskonferensen kommer vd och koncernchef Magnus Groth att presentera och svara på frågor om rapporten.

Presskonferens:
Datum: onsdag den 22 januari 2020
Tid: klockan 09:00
Plats: Essitys huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63, Stockholm

Länk till webbsändning: https://essity.videosync.fi/2020-01-22-q4

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.essity.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 (0) 207 192 80 00, +1 631 510 74 95 eller +46 (0) 8 506 921 80. Ring in i god tid innan konferensen börjar. Uppge ”Essity” eller konferens id 3561699.

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, +46 8 788 52 51, per.lorentz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, +46 8 788 51 30

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som ökar människors välbefinnande genom produkter och tjänster. Namnet Essity är en utveckling av de engelska orden essentials och necessities, nödvändigheter i vardagen. Vår hållbara affärsmodell sätter värdeskapande för människor och miljö i centrum. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 47 000 medarbetare och nettoomsättningen 2018 var cirka 118,5 miljarder kronor (11,6 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.essity.com.