• Essity/

Inbjudan till Essitys webcast – Innovation för hållbar och lönsam tillväxt

Välkommen till det globalt, ledande hygien- och hälsobolaget Essitys direktsända webcast om innovation den 27 november 2023 kl. 15:00 – 16:30 CET.

– Innovation på Essity driver vår konkurrenskraft och accelererar tillväxtmöjligheter – nu och för framtiden. Genom vårt innovationsarbete når vi nöjda kunder och konsumenter, ökad försäljning och vinst samt en ledande position inom hållbarhet. Den 27 november presenterar vi några av de senaste innovationerna bland våra ledande hygien- och hälsolösningar samt de nya teknologierna i vår globala leveranskedja, säger Magnus Groth, vd och koncernchef för Essity.

Webbsändningen inleds med en presentation av Essity och dess strategiska prioriteringar för ökat värdeskapande och kommer efter det fokusera på hur Essity arbetar med innovation för att säkerställa lönsam och hållbar tillväxt. Eventet direktsänds från Stockholm med medlemmar från Essitys koncernledning och avslutas med en frågestund.

Länk till webcast: https://event.vvenues.com/essity_innovation_webcast/idle

Webcasten kommer även att finnas tillgänglig via LinkedIn och X (Twitter).

Varmt välkommen!

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, +46 73 313 30 55, per.lorentz@essity.com
Sandra Åberg, Vice President Investor Relations, +46 70 564 96 89, sandra.aberg@essity.com

Essity är ett globalt ledande hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2022 var cirka 156 miljarder kronor (15 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.se.