Inbjudan till presentation av Essitys halvårsrapport 2022

Essitys halvårsrapport för 2022 publiceras den 21 juli, cirka kl. 07:00. I samband med publiceringen hålls en telefon- och webbpresentation kl. 09:00 där vd och koncernchef Magnus Groth presenterar och svarar på frågor.

Presentation:

Datum: torsdag den 21 juli 2022
Tid: kl. 09:00
Länk till webbpresentation: https://essity.videosync.fi/2022-07-21

Telefon: +44 330 165 3641, +1 646 828 80 82 eller +46 (0)856 64 27 54. Ring in i god tid innan presentationen börjar. Uppge pinkod: 275669.

Presentationen av rapporten kommer även att finnas tillgänglig på LinkedIn och Twitter.

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, 0733 - 13 30 55, per.lorentz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations,
0733 - 13 30 55, johan.ir.karlsson@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda och Zewa. Essity har omkring 46 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2021 var cirka 122 miljarder kronor (12 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.com.