Inbjudan till webbpresentationer av Essitys affärsområden

Välkommen till hygien- och hälsobolaget Essitys livesända presentationer av de tre affärsområdena Health & Medical, Professional Hygiene och Consumer Goods den 7, 8 och 9 december 2022, kl 15:00-16:00 CET.

Under de tre eftermiddagarna presenteras respektive affärsområdes marknadstrender, produkterbjudanden, strategier och prioriteringar. Presentationerna sänds live från Essitys huvudkontor i Stockholm. Varje presentation avslutas med en frågestund.

- Våra tre affärsområden verkar på en attraktiv hygien- och hälsomarknad där vi har ledande marknadspositioner och starka varumärken. Inom respektive områdes kund- och försäljningskanaler expanderar vi våra lösningar för ökat välbefinnande för kunder och konsumenter och investerar för lönsam tillväxt och långsiktig framgång, säger Magnus Groth, vd och koncernchef Essity.

Health & Medical presenteras den 7 december kl 15:00-16:15 CET av Magnus Groth och Ulrika Kolsrud, chef affärsenheten Health & Medical Solutions. Den första dagen börjar med en kort presentation av koncernen Essity.

Professional Hygiene presenteras den 8 december kl 15:00-16:00 CET av Magnus Groth och Don Lewis, chef affärsenheten Professional Hygiene, samt Pablo Fuentes, tillträdande chef affärsenheten Professional Hygiene.

Consumer Goods presenteras den 9 december kl 15:00-16:00 CET av Magnus Groth och Volker Zöller, chef affärsenheten Consumer Goods, och Pablo Fuentes, chef affärsenheten Latin America samt Andres Gomez, tillträdande chef för nya affärsenheten Consumer Goods Americas.

Länk till de livesända presentationerna: https://essity.videosync.fi/ba22. Presentationerna kommer också att sändas via Linkedin och Twitter.

För att ställa frågor under frågestunden, ring något av följande nummer:
UK: +44 (0) 330 551 02 00, USA: +1 212 999 66 59, SWE: 08 505 204 24. Ring in i god tid innan presentationen börjar. Uppge "Essity".

Varmt välkommen!

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, 0733 - 13 30 55, per.lorentz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, 070 - 511 15 81, johan.ir.karlsson@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda och Zewa. Essity har omkring 46 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2021 var cirka 122 miljarder kronor (12 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.com.