Jessica Alm tar plats i Essitys koncernledning

Hygien- och hälsobolaget Essity meddelade i dag att Jessica Alm kommer att ta plats i Essitys koncernledning i rollen som Chief Communication Officer.

Jessica Alm ansluter till Essity från industribolaget Sandvik där hon arbetat i olika befattningar de senaste 17 åren, varav de senaste tio åren som kommunikationsdirektör och medlem av koncernledningen. Hon har bred erfarenhet av varumärkesutveckling, strategiskt kommunikationsarbete och även hållbarhetsfrågor.

Jessica Alm efterträder Joséphine Edwall Björklund som efter tio år i rollen antagit en ny roll som Senior Advisor inom Essity, vilket tidigare meddelats, och därmed har lämnat koncernledningen.

Jessica Alm börjar på Essity senast i augusti 2023 och kommer att rapportera till Magnus Groth, vd och koncernchef för Essity.

– Det gläder mig att välkomna Jessica Alm till Essity. Med sin gedigna expertis och erfarenhet är Jessica rätt person att leda och vidareutveckla koncernens externa och interna kommunikation, säger Magnus Groth, vd och koncernchef för Essity.

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications,
0733 - 13 30 55, per.lorentz@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2022 var cirka 156 miljarder kronor (15 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.com.