Kommuniké från extra bolagsstämma i Essity

Vid dagens extra bolagsstämma beslutade stämman i enlighet med styrelsens förslag att dela ut 6,25 kr per aktie.

Som avstämningsdag fastställdes den 30 oktober 2020. Utbetalning beräknas ske den 4 november 2020.

Med stöd av tillfälliga lagregler med anledning av COVID-19 hölls stämman genom poströstning utan fysisk närvaro av aktieägare.

Protokoll från den extra bolagsstämman läggs ut på bolagets hemsida, www.essity.com, inom två veckor.

Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, +46 8 788 52 51, per.lorentz@essity.com
Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, +46 8 788 51 30, johan.ir.karlsson@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 46 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2019 var cirka 129 miljarder kronor (12,2 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.com.