Essve miljöcertifierat

Report this content

Essve miljöcertifierat Uddevalla/Sollentuna: Redan 1996 blev Essve kvalitetscertifierat enligt ISO 9001. Nu är företaget även miljöcertifierat enligt ISO 14001. Det betyder att varje del i företaget regelbundet kontrolleras med avseende på såväl kvalitet som miljö. Miljöcertifieringen innebär att företaget har säkerställt rutiner för att minska verksamhetens miljöpåverkan. Detta innebär bland annat att företaget när så är möjligt ska välja den leverantör och/eller produkt som är bäst ur miljöhänseende. - För Essve handlar miljöcertifieringen om att miljöanpassa sortimentet och se till att transporterna från vårt lager i Uddevalla till våra återförsäljare runt om i landet hanteras på ett så miljöeffektivt sätt som möjligt, kommenterar Bengt Margård, VD på Essve. Alla Essves verksamhetsområden har reviderats av försäkringsbolaget Det Norske Veritas inför miljöcertifieringen. Rutiner och mål har satts upp för inköp, lagerhållning, försäljning och distribution av företagets produkter (infästningar, trycklufts- och gasdrivna spikpistoler, elverktyg, lim och fog), samt för utveckling, tillverkning, installation och försäljning av företagets skyddsklassade brandtätningssystem. För mer information se ESSVE:s hemsida www.essve.se eller kontakta Bengt Margård, VD Essve, eller Magnus Nilsson, marknadsdirektör Essve, tel. 08- 623 61 00. Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=11132 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/17/20020117BIT00810/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/17/20020117BIT00810/bit0002.pdf