Carl-Johan Ahde ny VD på Abou

Report this content

Stockholm, 4 februari 2015 – Carl-Johan Ahde tillträdde efter årsskiftet som ny VD på Abou. Carl-Johan har lång erfarenhet från chefsbefattningar inom leverans, försäljning och kundservice inom IT-branschen, bland annat från Lemontree Enterprise Solutions och Teleopti.

”Abou är marknadsledande med sin e-tjänsteplattform, Automaten, bland Sveriges kommuner. Vi är bara i början av den resa som digitaliseringen av medborgarnas kommunikation med sin kommun och myndigheter medför. Vi har en stark position och jag ser fram mot att vara med och utveckla Abou till fortsatta framgångar på detta tema”, säger Carl-Johan Ahde.

Carl-Johan har en civilingenjörsexamen i Industriell ekonomi från Tekniska högskolan vid Linköpings universitet och bor sedan tio år i Huddinge.

”Jag är mycket glad att vi fått möjlighet att rekrytera en person med Carl-Johans breda kompetens. Hans tekniska kompetens inom systemintegration och erfarenhet av den offentliga IT-branschen kommer att skapa värden både för Abous kunder, medarbetare och partners”, säger Staffan Hanstorp, koncernchef, Addnode Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl-Johan Ahde, VD, Abou AB
Tel: +46 (0) 707 70 57 17, e-post: carl-johan.ahde@abou.se

Staffan Hanstorp, VD och Koncernchef, Addnode Group AB
Tel: +46 (0) 733 77 24 30, e-post: staffan.hanstorp@addnodegroup.com

Om Abou
Abou utvecklar innovativa IT-lösningar med Lean som en stor inspirationskälla. Vi kombinerar ny
teknik, verksamhetsutveckling och design för att skapa enkla, intuitiva och visuella produkter som engagerar och skapar nyfikenhet i organisationer.

Vår kärnprodukt heter Automaten – en standardiserad e-tjänsteplattform som används av ett 50-tal kommuner i Sverige. Den har vi utvecklat tillsammans med våra kunder, precis som våra andra produkter. Vi tror att det blir bäst så – att placera oss ute i verksamheten och förstå hur våra kunder arbetar, för att sedan bygga riktigt vassa IT-lösningar som skapar ett högt värde.

Abou AB är en del av Addnode Group AB som 2013 omsatte 1444 MSEK och är noterat på NASDAQ OMX Nordic List, Small Cap.

Taggar: