Örkelljunga kommun väljer e-tjänsteplattformen Automaten från Abou

Report this content

Abou, ett dotterbolag till Addnode Group, har tecknat ett avtal med Örkelljunga kommun. Örkelljunga kommun har valt Abous kärnprodukt, Automaten, som ny e-tjänsteplattform.

Örkelljunga kommun väljer att förstärka sitt arbete med e-tjänster med Abous plattform, Automaten. Genom denna plattform kan kommunen själva enkelt sätta upp och anpassa e-tjänster för sina invånare, föreningar och företag.

Örkelljunga kommun såg fördelarna med en plattform som är anpassad för att hantera den breda flora av ärendetyper som varje kommun har att hantera. Genom ett användarvänligt gränssnitt går det snabbt att lägga till och justera e-tjänster så att det passar in i kommunens både etablerade och nya arbetssätt.

”För oss är det oerhört viktigt att vi själva kan forma och justera de tjänster vi erbjuder digitalt. Genom att samarbeta med Familjen Helsingborg får vi dessutom tillgång till en stor uppsättning färdiga e-tjänster, som blir basen för det vi kommer att erbjuda i Örkelljunga”, säger Elinor Franzén, webbredaktör på Örkelljunga kommun.

Carl-Johan Ahde, VD Abou AB
Tel: +46 (0) 707 70 57 17, e-post: carl-johan.ahde@abou.se

Om Abou
Abou utvecklar innovativa IT-lösningar med Lean som en stor inspirationskälla. Vi kombinerar ny
teknik, verksamhetsutveckling och design för att skapa enkla, intuitiva och visuella produkter som engagerar och skapar nyfikenhet i organisationer.

Vår kärnprodukt heter Automaten – en standardiserad e-tjänsteplattform som används av ett 50-tal kommuner i Sverige. Den har vi utvecklat tillsammans med våra kunder, precis som våra andra produkter. Vi tror att det blir bäst så – att placera oss ute i verksamheten och förstå hur våra kunder arbetar, för att sedan bygga riktigt vassa IT-lösningar som skapar ett högt värde.

Abou AB är en del av Addnode Group AB som 2014 omsatte 1 599 MSEK och är noterat på NASDAQ OMX Nordic List, Small Cap.

Taggar:

Örkelljunga kommun väljer e-tjänsteplattformen Automaten från Abou