Estancia Logistik hyr ut till Busfabriken i Uppsala

Ett nytt kontrakt om strax över 5 100 kvm har tecknats med en löptid om 15 år.

Estancia Logistik har signerat ett hyresavtal med Busfabriken som omfattar 5 146 kvardratmeter i fastigheten Årsta 64:2 i Uppsala. Ytan, som idag hyrs ut till Uppsala Kommun och används som idrottsarena, kommer att tillträdas i oktober 2016. Uthyrningen har påverkat den genomsnittliga hyreslängden på portföljens kontrakt med 0,4 år. Duncan Hoare, fastighetschef på Estancia Logistik, kommenterar uthyrningen:

"Uthyrningen är en del i vår strategi att omvandla fastigheten till en mer aktivitetsbaserad fastighet. Busfabriken är en stark aktör i nöjesbranschen och har uppvisat mycket goda siffror i andra kommuner. Vi ser fram emot ett bra sammarbete då vi kan erbjuda synergieffekter med kommande hyresgäster."

Martin Johansson, VD

Mail: Martin@estancialogistik.se

Telefon: 0708 84 85 84

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Estancia Logistik AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentilggörande den 26 oktober 2015 klockan 17:30.

Taggar: