Estancia offentliggör prospekt och ansöker om notering av obligationslån på Nasdaq Stockholm

Report this content

Estancia Logistik AB (publ) offentliggjorde den 29 december 2014 att bolaget beslutat att emittera ett säkerställt obligationslån om 175 mkr inom ett totalt rambelopp om 200 mkr på den svenska obligationsmarknaden. Den 16 januari 2015 offentliggjorde bolaget att man beslutat att emittera ytterligare 25 mkr inom ramen för obligationslånet. Obligationslånet löper med en fast ränta om 7.50 per år och har slutförfall 29 maj 2019.

Estancia har ansökt om notering av obligationslånet på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Beräknad första handelsdag är den 25 september 2015.

Med anledning av detta har Estancia upprättat ett prospekt. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt via Finansinspektionens (www.fi.se) och Estancias (www.estancialogistik.se) webbplatser.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Estancia Logistik AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 september 2015 klockan 17.30.

Martin Johansson, VD

Mail: Martin@estancialogistik.se