Estate Europe en av Sveriges bästa arbetsplatser

Report this content

På torsdagskvällen korades Estate Europe, med dotterbolagen ABC-Gruppen, Nordic Traditions och Ziperall, till en av Sveriges bästa arbetsplatser med upp till 50 anställda i Sverige. Det är den internationella organisationen Great Place to Work® Institute som genomfört undersökningen.

Estate Europe, som 2002 startade med ABC-Gruppen, har vuxit kraftigt och kommer i år omsätta närmare 100MSEK med god vinst. En av de största utmaningarna har varit att  utmana gamla strukturer, till exempel skolfoto. Något som i sin tur ställt extra höga krav på att hitta, utveckla och behålla de bästa talangerna.

– Ett långsiktigt arbete med att attrahera, utveckla och behålla de bästa talangerna har gett ekonomiska fördelar och kundnytta och har nu även uppmärksammats externt i och med utmärkelsen av Great Place to Work® Institute, säger Alexander Grepe, en av grundarna till Estate Europe, som i går kväll korades till en av Sveriges tio bästa företag med upp till 50 anställda att arbeta på.

– För oss är det viktigt att vi bygger upp en kultur där alla har möjlighet att utvecklas och bidra till företagets utveckling. Att bli korade till en av Sveriges bästa arbetsplats betyder att vi har lyckats skapa ett stimulerade arbetsklimat där de anställda trivs, fortsätter Alexander Grepe.

Den internationella organisation Great Place to Work® Institute utvärderar och bedömer företags förmåga att arbeta med sin personal i det dagliga som på strategisk nivå och gör årligen utvärderingar av de bästa arbetsplatserna runt om i världen. Läs mer om Great Place to Work® Institute på webbsidan http://www.greatplacetowork.se/

Presskontakt:
Alexander Grepe, grundare och presstalesman: +46 708 627783

Om Estate Europe

Estate Europe, Nordens största leverantör av studentartiklar arbetar under varumärkena ABC-Gruppen, Nordic Tradition och Ziperall. Vi arbetar för en minnesvärd skoltid genom att sälja produkter som stärker traditionerna och samhörigheten på skolan och eleven kan behålla som minne, exempelvis studentmössor, årsböcker, skolkläder och skolfoton. Bolagen finns i Sverige, Danmark och Finland och har flera utmärkelser bakom sig så som årets företag i Stockholm, dubbelgasell och medlem i Fair Labour Association. Läs mer på http://www.estateeurope.com/

Taggar: