Estea AB rekryterar Anna Smith från Novi Real Estate

Stockholm 10 mars 2020 – Estea rekryterar Anna Smith som Portfolio Manager. Anna kommer senast från Novi Real Estate, där hon under drygt två år ingått i företagsledningen som ansvarig för bolagets affärsutveckling. Hon är även varit operativt ansvarig för den dagliga förvaltningen av Novis utländska uppdragsgivares fastighetsportföljer. Anna har tidigare bland annat arbetat på Nordea som Senior Business Developer och på Ernst & Young som managementkonsult.

I rollen som Portfolio Manager kommer Anna att ansvara för fondernas Asset Management på en strategisk och övergripande nivå. Estea AB är i en expansiv fas med flera fonder i stark tillväxt, inklusive det nystartade dotterbolaget Mästerbo Fastigheter AB.

Med rekryteringen av Anna Smith kommer vi att ytterligare stärka vårt erbjudande till såväl befintliga som nya investerare. Anna har en gedigen erfarenhet och en bred kompetens inom fastighetsförvaltning och jag är övertygad om att hon kommer att bidra positivt till vår fortsatta utveckling. Vi hälsar Anna varmt välkommen till Estea”, säger Johan Eriksson Rydermark, VD Estea.

Anna Smith påbörjade sin anställning den 9 mars 2020 och kommer att vara baserad på kontoret i Stockholm.

Johan Eriksson Rydermark, VD/CEO Estea AB, tfn 08 679 05 00, johan.eriksson@estea.se,

David Ekberg, vVD Estea AB, tfn 08 679 05 00, david.ekberg@estea.se.

Estea är ett oberoende fastighets- och förvaltningsföretag som verkar på de nordiska fastighets- och kapitalmarknaderna. Estea har tillstånd från Finansinspektionen att bedriva verksamhet enligt lagen (2013:561) om förvaltare av Alternativa Investeringsfonder (”LAIF”). Verksamheten är fokuserad på att äga, förvalta och utveckla kommersiella fastigheter. Affärsmodellen innebär att Estea genom förvaltningsuppdrag tillhandahåller teknisk, administrativ och finansiell förvaltning av fastigheter och fastighetsägande bolag. Bland investerare i de verksamhetsbolag som Estea förvaltar finns kapitalförvaltare, institutioner, stiftelser och privata investerare. Estea har varit verksamt sedan 2002.

Citat

Johan Eriksson, VD Estea AB