Fondförvaltaren Estea AB välkomnar Filip Bons Larsson som hållbarhetschef

Estea växer organisationen i linje med strategin att stärka erbjudandet genom fler fondprodukter och ett ökat fokus på institutionella investerare. På kort tid har flera nya medarbetare välkomnats. Senast i ledet är Filip Bons Larsson som tillträder den nyinrättade rollen som hållbarhetschef.

Filip kommer närmast från PwC där han under sju år verkat inom finansiell revision och hållbarhet, både som revisor och rådgivningskonsult. Syftet med den nyinrättade tjänsten är att ta ett helhetsgrepp kring hållbarhetsarbetet i såväl Estea AB som i de förvaltade fonderna.

-Branschen står inför spännande utmaningar och möjligheter där jag ser stor potential för oss att vara lyhörda och agera. Jag ser fram emot att lära känna alla nya kollegor och att få driva frågor jag brinner för, säger Filip Bons Larsson, nytillträdd hållbarhetschef på Estea AB.

-Som ett led i vår satsning på att stärka vårt erbjudande med nya fonder och ökat fokus på institutioner har vi sett behovet av att ytterligare lyfta vårt hållbarhetsarbete. Med Filip ombord får vi en ledare och inspirationskälla av toppklass. Vi önskar Filip Bons Larsson varmt välkommen till Estea, säger Johan Eriksson Rydermark, CEO på Estea AB.

Filip Bons Larsson har påbörjat sin anställning och är baserad på kontoret i Stockholm.

Samtidigt har CFO Henrik Zetterström valt att gå vidare till en roll som CFO hos Genova. Henrik kommer att kvarstå i sin roll till slutet av året och arbetet med att utse en efterträdare har inletts. Vi tackar Henrik för hans insatser och önskar honom lycka till.

Estea AB grundades för 20 år sedan med syftet att erbjuda möjligheten att investera i fastigheter. Genom att via fonder utveckla och investera i kommersiella fastigheter och social infrastruktur skapar Estea AB värde för såväl sina investerare som  samhället som helhet. En ansvarsfull utgångspunkt för verksamheten ger en förutsättning för att vara en långsiktig partner till företag, kommuner och regioner för samhällsutveckling och samtidigt skapa förutsägbara kassaflöden till investerare.

Kontaktpersoner för ytterligare information

Johan Eriksson Rydermark, CEO på Estea AB, telefon 08 679 05 00, e-post johan.eriksson@estea.se

Per Torpare, Head of Fundraising and Business Development på Estea AB, telefon 070 922 10 88, e-post per.torpare@estea.se

För mer information om fastighetsinvesteringar och kommande erbjudanden, se: www.estea.se