Estea Logistic Properties 5 AB (publ) – Kommuniké extra bolagstämma

Estea AB:s helägda dotterbolag Estea Logistic Properties 5 AB (publ), fastställer under extra bolagsstämma ny sammansättning på styrelsen i Estea Logistic Properties 5 AB (publ).

Stämman 8 juni 2016 beslöt att styrelsen skall bestå av 3 ordinarie ledamöter. För tiden intill nästa ordinarie stämma valdes till styrelseledamöter Jockum Beck-Friis, David Ekberg och Johan Eriksson. Beslutet grundar sig i tillståndspliktiga frågor i enlighet med lagen (2013:561) om förvaltare av Alternativa Investeringsfonder (”LAIF”). Antalet ledamöter i moderbolaget Estea AB är oförändrade och består likt tidigare av styrelseledamöterna Jockum Beck-Friis, Johan Eriksson, David Ekberg, Johan Stern, Jan I Carlsson och Viveka Ekberg.

Johan Eriksson, VD Estea AB, tfn 08 679 05 00

Leif Vang Hansen, Kommunikationschef Estea AB, tfn 08 679 05 00, leif.hansen@estea.se

www.estea.se