Hudvårdande skönhetschoklad lanseras i Sverige

Report this content

Strålande hud med hjälp av att äta choklad – inte alls för bra för att vara sant. Nu lanseras kosttillskottet esthechoc till alla medvetna kvinnor och män, en unik mörk skönhetschoklad med vetenskapligt bevisad effekt. Esthechoc skyddar huden från åldrande genom ökad mikrocirkulation och bättre syretillförsel i huden, som i sin tur ökar lystern och reducerar skador som huden utsatts för med åldern. Att äta kosttillskott i form av sund mörk choklad har därmed gett den dagliga hudvårdsrutinen en helt ny dimension.

esthechoc – Cambridge Beauty Chocolate, är ett helt nytt slags kosttillskott utformat som en chokladbit som motverkar hudens åldrande och bidrar till ökad mikrocirkulation i hela kroppen. Kosttillskottet passar alla hudtyper och effekten blir slätare hud, långsammare åldring och mer lyster.Chokladen innehåller en kombination av de två naturliga ingredienserna kakaopolyfenoler, som finns i kakaobönor, och astaxantin som är en antioxidant som utvunnits från alger, som ger en unik effekt på huden. Esthechoc innehåller minst 72,6 procent kakao och genom att äta en chokladbit om dagen är resultatet av slät och strålande hud synligt redan efter tre veckor.

– Vi är väldigt glada att esthechoc äntligen lanseras i Sverige, en riktig feel-good produkt för alla oss som vill äta choklad med gott samvete. Chokladen är helt naturlig och tränger in i huden där vanliga ansiktskrämer och hudlotions inte kommer åt. Vi tror att esthechoc kommer bli en naturlig del av den dagliga hudvårdsrutinen i badrumsskåpet, säger Maria Persson, marknadsansvarig för esthechoc i Sverige.

Vetenskapligt utvecklad skönhetschoklad
Esthechoc har utvecklats och patenterats av forskare från Cambridge University och produceras under strikta och skyddade kvalitetskontroller. Produkten är framtagen efter 10 års forskning kring en ny teknik som möjliggör kakaopolyfenolernas och astaxantinets effekt att snabbt upptas av blodomloppet i hudvävnaden, istället för att brytas ned av metabolismen. En rad kliniska undersökningar och ett stort antal studier har genomförts av Cambridge University, där 3000 patienter deltagit i medicinsk forskning och kliniska tester vid framtagandet av esthechoc. Produkten har fått fem prestigefyllda forskningsanslag och utmärkelser och är patentskyddad i EU och USA.

Produktinformation
En förpackning esthechoc består av 21 x 7,5 g chokladbitar. Kakaohalten är minst 72,6 procent i varje chokladbit och innehåller endast 38 kcal. Esthechoc rekommenderas för regelbunden användning, på månadsbasis för att bibehålla effekten. Esthechoc har ett rekommenderat försäljningspris på 449 kronor per förpackning och finns till försäljning hos utvalda hudvårdskliniker, spa, skönhetsbutiker och på esthechocs hemsida med säljstart i slutet på september: http://esthechoc.se/.

För mer information, vänligen kontakta:
Maria Persson, marknadsansvarig för esthechoc i Sverige
Tel: 070-433 77 44 E-post: maria@esthechoc.se

Erika Albansson, presskontakt Geelmuyden Kiese
T
el: 070-776 88 04 E-post: erika.albansson@gknordic.com

Patenterad teknologi
Bakom den aktiva effekten av astaxantin och kakaopolyfenoler i esthechoc ligger patenterad micell-teknologi som skyddar de aktiva substanserna från att brytas ned av magsyra och levern innan de når hudvävnaden. Därför är esthechoc ett revolutionerande genombrott inom hudvård, som njutningsfullt kosttillskott. Långtidsundersökningar har visat signifikanta förbättringar av flera hudparametrar efter bara 3 veckor.

Om kakaopolyfenoler
Chokladen innehåller höga nivåer med kakaopolyfenoler som finns i naturliga växtextrakt, och har visats motverkar bland annat hjärt- och kärlsjukdomar. Kakaopolyfenoler har listats som topp tre i listan över viktiga näringsämnen för huden och är lika sunt som att äta 1/5 frukt och grönt om dagen.

Om astaxantin
Astaxantin är en effektiv antiinflammatorisk substans som är 6000 gånger starkare än vitamin C, som tillsammans med kakaopolyfenoler ökar syretillförseln i blodet samt mikrocirkulationen i de små blodådrorna i huden.

Om Seetha Beauty
Seetha Beauty är ett svenskt företag som arbetar med att ta fram nya teknologier inom hudvård och skönhet. Bolaget grundades 2015 och finns i Stockholm.

Taggar: