Eternali förstärker med Chief Sustainability Officer från Bellman Group

Report this content

Skogsaktiebolaget Eternali (publ) har anställt Pernilla Enkler som Chief Sustainability Officer. Pernilla har lång erfarenhet av kommunikations- och hållbarhetsarbete på flera storbolag. Hon kommer senast från en anställning som Kommunikations- och Hållbarhetschef på Bellman Group, en större svensk anläggningskoncern.

- I alla mina tidigare roller har jag drivit och etablerat hållbarhetsfunktionen där hållbarhetskrav från ägare, investerare och kunder varit en betydande del av affären. Men det har också handlat om att ställa om redan befintliga affärsmodeller till att bli mer hållbara. På Eternali börjar vi bygga in hållbarhet redan från grunden, från början. Och det ser jag fram emot, säger Pernilla Enkler.

Pernilla tillträdde sin anställning den 1 september 2022 och sitter i ledningsgruppen.

- Pernilla är mycket kompetent och erfaren och jag är oerhört glad att vi genomfört denna klassrekrytering. Tjänsten som Cheif Sustainability Officer är en nyckelposition och en självklar del av Eternalis ledningsgrupp. I alla de spännande dialoger vi idag för med alla intressenter, från kunder till leverantörer och finansiärer så är hållbarhet numera alltid på agendan. Så även för mig personligen, säger Andreas Forssell, VD.

För mer information kontakta:

Andreas Forssell, CEO
mob: +46 76 015 15 95
mail:
andreas.forssell@eternali.se

Pernilla Enkler, CSO
mob: + 46 73 509 53 37
mail:
pernilla.enkler@eternali.se

Om Eternali
Eternali är ett skogsbolag med fokus att vara en aktör i den globala värdekedjan för snabbväxande träfiber som råvara. Vår vision är att skapa värde i den gröna omställningen. Eternali är verksamma med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Produktionen och den operativa verksamheten är placerad i norra Brasilien, med huvudkontor i Belém. För mer information besök Eternalis hemsida, eternali.se.

Taggar: