Eterra levererar Nordeas nya centrala IP-nätverk

Eterra levererar Nordeas nya centrala IP-nätverk Eterra har fått i uppdrag att leverera Nordeas nya centrala infrastruktur. Affären är värd cirka 20, 5 miljoner kronor under en treårsperiod. Nordea har ca 3000 användare på det centrala IP-nätverket. I uppdraget ingår leverans av produkter och tjänster, design, uppbyggnad samt underhåll av hela Nordeas centrala nätverk. Till Nordeas nya moderna IP-nätverk levererar Eterra kommunikationsutrustning, konsultation, projektledning samt underhåll av all utrustning. Kommunikationsutrustningen baseras på Ciscoteknologi. Med den nya lösningen byter Nordea nätverk från ett så kallat TokenRing till ett Ethernet. Därmed säkerställer Nordea en hög tillgänglighet och prestanda i sitt nätverk. - Vi är glada att för det fortsatta förtroendet att vara en nordisk leverantör till Nordea. Eterras organisation är väl rustad att stötta Nordea i att utveckla användandet av det nya nätverket, säger Johan Rittner, VD på Eterra. För mer information kontakta: Johan Rittner Anders Berghagen Vd, Eterra Sweden AB Regionchef, Eterra Sweden AB Tfn: 0709-27 30 08, 08-566 230 08 Tfn:0709-27 30 09, 08-566 230 09 E-post: johan.rittner@eterra.se E-post: anders.berghagen@eterra.se Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Målet är att bidra till kundernas lönsamhet och konkurrenskraft genom modern teknologi och infrastrukturlösningar. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/15/20020115BIT00110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/15/20020115BIT00110/bit0001.pdf