Eterra löser licenshanteringen åt Västra Götalandsregionen

Eterra löser licenshanteringen åt Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen får ökad kontroll och effektivare hantering av sina mjukvarulicenser med Eterras licenshanteringssystem. Affären är värd ca 50 miljoner kronor. Västra Götalandsregionen har Selectavtal med Eterra och använder därmed Eterras system för licenshantering. Systemet ger kontroll och överblick över regionens alla licenser samtidigt som det underlättar beställning och betalning vid uppgraderingar och förnyade licenser. Västra Götalandsregionen hanterar själva licenserna via ett eget webbgränssnitt och tar ut statistik, lägger in beställningar, kontrollerar avtal, mm. Västra Götalandsregionen, ett av Sveriges största landsting, har ca 48 000 anställda och ett mycket stort antal licenser som beställs direkt från respektive enhet. Det nya licenshanteringssystemet ger både bättre kontroll över landstingets investeringar i mjukvarulicenser och effektivare hantering. -Vi har valt en enda leverantör av licenser för att hantera dem på ett enhetligt sätt i regionen. Eterras licenshanteringssystem är ett tungt vägande skäl för vårt val av partner. I systemet kan vi följa alla licenser från beställning till faktura och på så sätt få en helhetsbild, säger Carl-Erik Johnsson, IT-strateg inom Västra Götalandsregionen. -Vi har gjort en omfattande satsning på att bygga ett verktyg för licenshantering som hjälper kunden att effektivt beställa och administrera sina licenser. Affären med Västra Götalandsregionen är ett bra exempel på att vårt licenshanteringssystem förenklar och effektiviserar omfattande hantering av mjukvarulicenser, säger Johan Rittner, Vd Eterra. För mer information kontakta: Johan Rittner Anders Berghagen VD, Eterra Sweden AB Försäljningsdirektör, Tfn: 0709-27 30 08, 08-566 230 08 Eterra Sweden AB E-post: johan.rittner@eterra.se Tfn:0709-27 30 09, 08-566 230 09 E-post: anders.berghagen@eterra.se Carl-Erik Johnsson IT-strateg, Västra Götalandsregionen Tfn: 0708-161551 E-post: carl-erik.johnsson@vgregion.se Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Eterra har 2100 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, varav 320 i Sverige. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00100/wkr0002.pdf